tisdag 2 december 2014

Strömbrtare

Idag på jobbet i vårt fika rum så började en lampa krångla, den blinkade och det måste ha varit fel på ström brytaren. Jag gick ut och kollade mig om kring, teknik affären hade stängt så beslöt mig för att gör en egen ström brytare.
Jag sökte på internät efter strömbrytare jag hittade ingen, så jag tänkte på hur en ström brytare ser ut in i från och kom på att strömmen måste ha en sluten krets, strömmbrytaren måste ha något effektivt sätt att stängas av och på. sen gjorde jag en skiss

 Jag började med att leta reda på en trä kloss, jag hittade en i vårat föråd den var ca 10 cm lång och 2,5 cm tjock, sedan gick jag och kollade med några andra, jag frågade Pontus som jobbar på hem och inrednings affär om han hade en skruv och två spikar, han sa att det fanns skruvar i deras föråd om något skulle gå sönder. Nu hade jag allt jag behövde en trä kloss, två spikar, en skruv, hammare och skruvmejsel. Sen så tog jag trä klossen och spikade jag in spikarna från sidan så att dem nästan möttes, sen skruvade jag i skruven i mitten så att den tog i spikarna och så limmade jag fast en liten trä kloss så att man inte ska få ström i sig.




                                        

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar